System dla sklepów GRANIT - pięć wskazówek dotyczących efektywnego i udanego projektowania powierzchni sprzedażowej
Urządzając własne salony sprzedaży, należy wziąć pod uwagę kilka rzeczy. Gdzie i jakie produkty będą się najlepiej prezentować? Jak powinny być rozmieszczone poszczególne moduły sklepowe? Jak ustawić swoje produkty?

1. Zaprezentuj swoją ofertę w korzystnym świetle
Zadbaj o odpowiednie oświetlenie w Twoim salonie sprzedaży. Dzięki zastosowaniu listew świetlnych i opraw typu Downlight w suficie można stworzyć efektowne i przyjazne oświetlenie wnętrza. Przyjemną i prywatną atmosferę można stworzyć również poprzez oświetlenie pośrednie, na przykład poprzez podświetlenie ścian lub za pomocą dolnych lamp wiszących nad stołami sprzedażowymi i ekspozycjami. Jednocześnie warto postawić na selekcję produktów. Poszczególne produkty, jak również najlepsze produkty sezonu i inne oferty specjalne mogą być podkreślane oddzielnie, za pomocą ukierunkowanego oświetlenia z wykorzystaniem pojedynczych punktów.
2. Mniej znaczy (prawie zawsze) więcej
Zaprojektuj swój salon sprzedaży zgodnie z hasłem "Klasa zamiast masy". Przekonaj klientów dzięki przejrzystej selekcji wybranych artykułów. Tutaj mniej znaczy więcej. Zadbaj też o to, by w konkretnych punktach powstały obszary reklamowe. Zachęcają one Twoich klientów do spontanicznych zakupów i pokazują, że masz atrakcyjne oferty. Pozwól klientom na niezbędną swobodę ruchu i tym samym zapewnij im relaksujące zakupy.
3. Porządek i struktura
Stwórz przejrzystą strukturę produktów, ułóż swoje artykuły według grup produktów i oznaczaj swoje oferty. Zapewnij najlepszym produktom z oferty atrakcyjne miejsce na półce i zadbaj o to, by były umieszczone na odpowiedniej wysokości. Stałe umieszczenie towarów w jednym i tym samym miejscu, czytelne oznaczenia produktów i przejrzyste informacje o cenach umożliwiają stałym i nowym klientom łatwe i szybkie odnalezienie się w Twoim salonie sprzedaży.

4. Zawsze na bieżąco
Z odpowiednim wyprzedzeniem włączaj do swojego asortymentu nowe produkty GRANIT, jak i innych producentów i przekonuj w ten sposób swoich klientów, będąc zawsze na bieżąco. Twoje portfolio produktów oprzyj na zrównoważonej mieszance popularnych klasyków i innowacyjnych nowości. Dostosuj ofertę produktową do sezonowych potrzeb klientów.
Zadbaj również o regularne zaopatrywanie regałów, unikaj pustych półek i pustych miejsc - to, czego nie ma na półce, nie może zostać zakupione przez Twoich klientów.
5. Wyróżnij produkty specjalne
Stwórz wystarczająco dużo wolnej przestrzeni na wyróżnione produkty specjalne, które chcesz zaprezentować. Zainteresuj klientów nowymi produktami i stwórz impulsy zakupowe, rozmieszczając nowe towary w przemyślany i atrakcyjny sposób.
Do wyeksponowania nowych artykułów wykorzystaj narzędzia takie jak moduł reklamowo-promocyjny GRANIT lub dodatkowe wyposażenie sal sprzedaży dostępne w naszej oferty. Dzięki przejrzystemu oznakowaniu i ukierunkowanemu oświetleniu można efektywnie prezentować nowości produktowe i oferty, skutecznie ustawiać impulsy sprzedażowe i zwiększać obroty.