Aby zapewnić najlepszą możliwą obsługę i prawidłowe funkcjonowanie naszej witryny, używamy plików cookie.
Kontynuując przeglądanie tej witryny, zgadzasz się na użycie plików cookie zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarkiPozostałe informacje

ZASADY WSPÓŁPRACY GRANIT


I. ZAMÓWIENIA


Zamówienia można składać bezpośrednio w sklepie internetowym Granit lub wysyłając zamówienie na adres e-mail: zamowienia@granit-parts.com. Zamówień nie przyjmujemy telefonicznie.


1. Czas realizacji


Czas realizacji zamówienia jest zależny od czasu jego złożenia, dostępności towaru oraz rodzaju przesyłki. Zamówienie złożone do godz. 16:00 realizowane są w ciągu 24h - dotyczy przesyłek standardowych do 31,5 kg. W przypadku przesyłek standardowych powyżej 31,5kg, paletowych oraz niestandardowych czas dostawy może ulec wydłużeniu.


2. Godzina zamówienia a wysokość rabatu


W dni robocze przy złożeniu zamówienia od godz. 16:00 do 11:00 następnego dnia Państwa rabat na wszystkie artykuły GRANIT zostanie zwiększony o 2%, natomiast przy złożeniu zamówienia między 11:00 a 16:00 Państwa rabat zostanie pomniejszony o 1%.


3. Zamówienie miesiąca


W okresie od 01 kwietnia do 31 grudnia raz w miesiącu mają Państwo możliwość wykorzystania opcji „Rabat miesięczny” przy składaniu zamówienia w sklepie internetowym. Po jej zaznaczeniu otrzymają Państwo na większość artykułów katalogowych GRANIT i AGTECH dodatkowy rabat w wysokości 5%, liczony od ceny hurt netto. „Rabat miesięczny” nie obejmuje artykułów z ofert specjalnych oraz artykułów spoza katalogu.


UWAGA: zamówienie oznaczone jako miesięczne realizowane jest następnego dnia roboczego


4. Adres dostawy


Każdy dealer ma na swoim koncie zdefiniowany adres wysyłkowy. W celu dodania nowego adresu prosimy o kontakt z Działem Obsługi Klienta.
Możliwa jest również realizacja zamówienia pod każdy inny, niezdefiniowany w systemie adres poprzez opcję „Nowy adres dostawy”


5. Akumulatory


Zamówienia na akumulatory zalane realizowane są przy zamówieniu przynajmniej trzech sztuk. W przypadku zamówienia mniejszej ilości towar wysyłamy tylko przy naliczeniu dodatkowego kosztu transportu w wysokości 19,90 PLN netto.


6. Usuwanie niezrealizowanych zamówień


Zastrzegamy sobie prawo do usuwania niezrealizowanych zamówień na produkty Agtech, oznaczone jednym numerem katalogowym, o wartości niższej niż 30,00 PLN netto lub starszych niż 30 dni.
Zamówienie może zostać również usunięte, gdy zamówiony art. został wycofany z oferty.


Klient może zgłosić chęć anulowania zamówienia w sklepie internetowym Granit wybierając zakładkę „Zaległe artykuły” w „MÓJ GRANIT”.
Zgłoszenie nie jest równoznaczne z usunięciem zamówienia. Po przeanalizowaniu możliwości anulowania zamówienia otrzymają Państwo e-mail zwrotny z informacją czy zostało ono usunięte czy nie ma już takiej możliwości.
W przypadku anulowania zamówienia na art. pozakatalogowe, zastrzegamy sobie prawo do naliczenia opłaty magazynowej, którą obciążają nas dostawcy (30% wartości towaru netto).


7. Palety zwrotne


W przypadku braku wydania/ lub wymiany palety EURO kurierowi w momencie dostawy towaru zostanie naliczona opłata w wysokości 30PLN netto/szt.
Faktura będzie wystawiona do 15 dnia miesiąca następującego po dostawie towaru.



II. KOSZTY TRANSPORTU


1. Opłata za transport


Koszt transportu wynosi 19,90 PLN netto na dzień. Opłata obejmuje wszystkie zamówienia złożone jednego dnia, na jeden adres dostawy bez względu na ilość dostaw oraz wagę przesyłki.


2. Abonament transportowy


Wariant A – Koszt abonamentu to 139,00 PLN netto / m-c za adres dostawy. W przypadku złożenia zamówienia na adres nie objęty abonamentem naliczona zostaje opłata w wysokości 19,90 PLN netto.


Wariant B - Koszt abonamentu to 899,00 PLN netto / m-c- obejmuje wszystkie zamówienia niezależnie od ilości adresów dostawy.


Abonament transportowy mogą Państwo wykupić w systemie kwartalnym (na 3 miesiące).


Aby włączyć \ wyłączyć abonament prosimy o kontakt z DOK przed rozpoczęciem kolejnego kwartału. W przypadku braku informacji o rezygnacji, abonament zostaje automatycznie przedłużony na kolejne 3 miesiące.


Faktury za abonament transportowy wystawiane są pod koniec każdego kwartału.



III. ZASADY PRZYJMOWANIA ZWROTÓW

(dotyczą zamówień złożonych od 01.01.2020)

1. Zwrot standardowy

a) Zgłoszenie

Podstawą rozpatrzenia przyjęcia towaru jest wypełniony w sklepie internetowym Granit formularz zwrotu lub formularz reklamacyjny.
Po wysłaniu zgłoszenia otrzymają Państwo drogą mailową informację o dalszym postępowaniu.
Wydrukowany formularz należy załączyć do przesyłki. W przypadku jego braku zostanie naliczona opłata manipulacyjna w wysokości 39,90 netto.


Zwracany towar, jak i jego opakowanie muszą być w nienaruszonym stanie.


b) Czas przyjmowania

Towar mogą Państwo zwrócić:

  • do 3 miesięcy bez dodatkowych opłat
  • do 6 miesięcy z naliczeniem opłaty magazynowej w wysokości 30% wartości towaru netto
  • do 12 miesięcy z naliczeniem opłaty magazynowej w wysokości 50% wartości towaru netto


  • Podstawą do obliczenia przedziału czasu są data wystawienia faktury oraz data przyjęcia zwrotu


    c) Wartość zwrotu

  • wartość jednostkowa zwracanego artykułu musi przekraczać 20PLN netto
  • wartość całkowita zwrotu (art. zgłoszonych na jednym formularzu) musi przekraczać 80PLN netto.

  • d) Koszt transportu

    Towar odsyłają Państwo na własny koszt.
    Firma Granit ponosi koszt transportu tylko w przypadku zwrotu towaru reklamacyjnego oraz błędnie dostarczonego.


    e) Nie przyjmujemy z powrotem:

  • artykułów sprowadzanych na specjalne zamówienie
  • artykułów opatrzonych w sklepie internetowym Granit informacją o braku możliwości zwrotu
  • artykułów w uszkodzonych opakowaniach
  • artykułów uszkodzonych lub posiadających ślady montażu
  • artykułów objętych akcjami promocyjnymi
  • artykułów odesłanych po upływie 12 miesięcy

  • 2. Zwrot produktów reklamacyjnych

  • Reklamacja musi być zgłoszona w ciągu 4 tygodni od momentu wystąpienia szkody
  • Za datę zgłoszenia reklamacji przyjmuje się datę otrzymania towaru wraz z kompletnymi danymi
  • Jeśli w ciągu 14 dni, od momentu przyjęcia reklamacyjnego artykułu, reklamacja nie zostanie rozpatrzona zostaną o tym Państwo pisemnie poinformowani
  • Maksymalny czas rozpatrywania reklamacji to 3 miesiące.

  • RĘKOJMIA I GWARANCJA

    Produkty znajdujące się w katalogach Granit, Agtech oraz pozakatalogowe produkty oryginalne objęte są roczną odpowiedzialnością sprzedawcy za wady ukryte. Okres ten liczony jest od daty sprzedaży produktu przez dealera Granit klientowi ostatecznemu. Odpowiedzialność sprzedawcy za wady ukryte produktu wygasa po upływie 2 lat od daty zakupu produktu przez dealera Granit.


    Produkty posiadające karty gwarancyjne objęte są warunkami gwarancyjnymi, które są zawarte w karcie.



    IV. REKLAMACJE PRZESYŁEK - PROCEDURA SKŁADANIA


    1. Nieterminowość doręczenia


    W przypadku nieterminowego doręczenia towaru, znajdującego się na stanie magazynowym, mają Państwo możliwość ubiegania się zwrotu 50% wartości kosztu przesyłki. Możliwość ta nie przysługuje klientom, korzystającym z abonamentu transportowego.


    Reklamacje przesyłek można składać wysyłając zgłoszenie na adres: reklamacje@granit-parts.com


    2. Brak w dostawie


    Brak towaru w przesyłce mogą Państwo zgłosić poprzez wypełnienie formularza w sklepie internetowym z wykorzystaniem opcji INNE, w uwagach proszę wpisać jakie są Państwa oczekiwania : dosłanie brakującego art. czy tylko faktura korygująca. Odpowiedź otrzymają Państwo na adres mailowy lub telefon podany w zgłoszeniu.


    Maksymalny czas składania reklamacji z tytułu braku w dostawie to 72 godz. Podstawą do obliczenia przedziału czasu są data dostarczenia towaru oraz data przyjęcia zgłoszenia reklamacyjnego.


    3. Błąd w dostawie


    Błędne dostarczenie artykułu mogą Państwo zgłosić poprzez wypełnienie formularza w sklepie internetowym z wykorzystaniem opcji : BŁĄD W DOSTAWIE.
    W uwagach proszę opisać czym otrzymany towar różni się od zamawianego (usprawni to proces weryfikacji błędu).


    Mogą Państwo również uzupełnić zgłoszenie przesyłając zdjęcia dostarczonego towaru na adres mailowy: reklamacje@garnit-parts.com – w temacie wiadomości proszę wpisać numer zgłoszenia (pod kodem kreskowym na formularzu).


    Decydując się na wymianę towaru na właściwy otrzymują Państwo towar w takiej samej cenie, jak pierwotnie z nową fakturą. Przy wymianie towaru nie ponoszą już Państwo żadnych kosztów transportu.


    4. Ubytek / uszkodzenie towaru w transporcie


    Przed przyjęciem towaru prosimy o zwrócenie szczególnej uwagi na stan przesyłki. W przypadku stwierdzenia uszkodzenia przesyłki niezbędne jest spisanie protokołu szkody z kurierem.
    Każda szkoda musi być zaprotokołowana, nawet ta, która nie była widoczna w chwili przyjmowania towaru, lecz została stwierdzona później. Protokół szkody powinien być spisany do 7 dni od dostawy.
    W przypadku braku przesłania protokołu szkody, reklamacja pozostanie bez rozpatrzenia.


    Szkodę w transporcie mogą Państwo zgłosić poprzez wypełnienie formularza w sklepie internetowym z wykorzystaniem opcji : INNE w uwagach proszę wpisać numer listu przewozowego uszkodzonej przesyłki i krótko opisać uszkodzenie.


    WAŻNE: w tym przypadku niezbędne jest przesłanie na adres mailowy reklamacje@granit-parts.com protokołu szkody sporządzonego z kurierem na którym prosimy zaznaczyć, który z artykułów i w jakiej ilości uległ szkodzie / ubytkowi. Pomocne mogą tez okazać się zdjęcia przedstawiające sposób zapakowania przesyłki i uszkodzenia.


    W przypadku szkód transportowych są Państwo zobowiązani do przechowania towaru w stanie, w jakim został on dostarczony, do czasu rozpatrzenia reklamacji. Z uwagi na procedurę reklamacyjną towar może zostać również od Państwa przez nas odebrany.


    Prosimy nie odsyłać do nas uszkodzonego towaru zgodnie ze standardową procedurą zwrotu. Jeśli mimo to otrzymamy taki towar, a szkoda nie została protokolarnie stwierdzona, to zostanie on przesłany na Państwa koszt z powrotem.